Slideshow image
Previous Next
Δημιουργικές δράσεις

 
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των προσχολικών τμημάτων έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με όλες τις κατάλληλες διαθεματικές προσεγγίσεις. Πιο συγκεκριμένα: γλώσσα, λογοτεχνία, μαθηματικά, φυσικές έννοιες, αισθητηριακές ασκήσεις, περιβαλλοντική αγωγή, εικαστικά, κουκλοθέατρο, παραμύθι-δραματοποίηση-παντομίμα.  Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την αγγλική γλώσσα από την μεταβρεφική τους ηλικία. Στόχος μας είναι τα επόμενα χρόνια να εξοικειωθούν όσο περισσότερο γίνεται και στην συνέχεια να αλληλεπιδράσουν σε αυτή.  
 
Η διδασκαλία του νηπιαγωγείου βασίζεται στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) Το τμήμα ακολουθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας συνδυαστικά με το πρόγραμμα του σχολείου μας. Επιπροσθέτως η ολόπλευρη διαμόρφωση των μαθητών επιτυγχάνεται και με την συνεργασία που έχουμε με τους εξωτερικούς συνεργάτες με τους οποίους υλοποιούνται οι εξής δραστηριότητες στο χώρο μας : 
 
 
Θεατρικό παιχνίδι

Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα καθαρά δημιουργικό συμβάν που προσφέρει στα παιδιά άμεση ικανοποίηση. Το παιδί ανακαλύπτει μόνο του ένα ρόλο, διαλέγοντας έτσι έμμεσα έναν τρόπο επικοινωνίας και έκφρασης. Αποτελεί την πρώτη μύηση του παιδιού στην τέχνη ενώ πιο συγκεκριμένα μυεί το παιδί στο θεατρικό φαινόμενο. Μέσω το παιχνιδιού δεν διδάσκουμε στα παιδιά θέατρο ούτε τα μαθαίνουμε πώς να γίνουν ηθοποιοί και πώς να υποκρίνονται. Το παιδί παίζει ΔΙΑ του θεάτρου και όχι ΜΕ το θέατρο. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως το θεατρικό παιχνίδι διευκολύνει και στην σχολική ζωή των μικρών μας μαθητών καθώς διευρύνει την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και επιδρά θετικά στην ενεργοποίηση και δημιουργική συμμετοχή των παιδιών στα μαθήματα και στις άλλες σχολικές δραστηριότητες.

Αθλοπαιδίες

Το μάθημα της γυμναστικής στην προσχολική ηλικία είναι σημαντικό και ο ρόλος του είναι να βοηθήσει τα παιδιά τόσο στη σωματική διάπλαση τους όσο και στην πνευματική τους ανάπτυξη. Η γυμναστική έχει σαν σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν το σώμα τους και να ανακαλύψουν τις δυνατότητες που έχουν. Μέσα από τις κινητικές δραστηριότητες και το παιχνίδι επιτυγχάνεται η εκγύμναση, η εξάσκηση, η κοινωνικοποίηση, η απόκτηση ισορροπίας, ο συντονισμός και η εφαρμογή κανόνων.

Ρυθμική
 
H ρυθμική γυμναστική είναι ένα άθλημα στο οποίο άτομα ή ομάδες αθλητριών χειρίζονται ένα ή περισσότερα από τα εξής όργανα:
- σχοινί
- κορύνες
- στεφάνι
- μπάλα
- κορδέλα ή ελεύθερα χωρίς αντικείμενα, τα λεγόμενα "floor routi".
 
Η ρυθμική γυμναστική είναι ένα άθλημα που συνδυάζει στοιχεία από μπαλέτο, γυμναστική, χορό και ασκήσεις χειραγώγησης αντικειμένων. Οι αθλήτριες της ρυθμικής έχουν πολλές ιδιότητες, όπως: ισορροπία, ευελιξία, συντονισμό και δύναμη .
 
Επίσης διαθέτουν ψυχολογικά χαρακτηριστικά όπως η δυνατότητα να ανταγωνίζονται υπό έντονη πίεση και ηθική πειθαρχία για να ασκήσουν τις ίδιες ικανότητες ξανά και ξανά.

Παγκράτιο

Το παγκράτιο άθλημα είναι η αρχαιότερη μαχητική τέχνη στον κόσμο και είναι Ελληνική! Περιλαμβάνει πυγμές, λακτίσματα, ρίψεις, πτώσεις και παλαιστικό μέρος.  Στην προσχολική ηλικία, τα παιδιά μαθαίνουν σε παιγνιώδη μορφή βασικές κινήσεις του αθλήματος για ισορροπία, δύναμη και κυρίως αυτοάμυνα. Οι προπονήτριες εγγυώνται  σίγουρα  αποτελέσματα τόσο στην μύηση του αθλήματος  όσο και στην ψυχοκινητική ανάπτυξη των  παιδιών.

Μουσική
 
Ο Πλάτωνας έλεγε: «Η εκπαίδευση στη μουσική είναι ανάγκη επιτακτική γιατί περισσότερο από οτιδήποτε στον κόσμο ο ρυθμός και η αρμονία επηρεάζουν το ενδότερο κομμάτι του εαυτού μας, και ο καθένας από εμάς θα πρέπει να ξέρει πως να το χαλιναγωγήσει.» Μέσα από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, αποδεικνύεται ότι τα παιδιά που μαθαίνουν από πολύ μικρά μουσική, μαθαίνουν ευκολότερα στο σχολείο. Γίνονται καλύτεροι ακροατές και συγκεντρώνονται πιο εύκολα. H μουσική αναπτύσσει την δημιουργικότητα και την φαντασία, καθώς και την έκφραση.

Νέες τεχνολογίες

Εισαγωγή στις νέες τεχνολογίες (Τηρώντας το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας εισάγουμε στις μεγαλύτερες τάξεις, στο προ νήπιο και στο νήπιο μάθημα για τις νέες τεχνολογίες. Με την χρήση η/υ σε συνδυασμό με την χρήση του projector τα παιδιά κατανοούν την απλή χρήση του.

Θα γνωρίσουμε καινούρια λογισμικά και θα μάθουμε τις βασικές λειτουργίες του προγραμματισμού. Παρά την ηλικία τους, μέσω του τρόπου διδασκαλίας τα παιδιά κατανοούν απόλυτα αυτά που επιθυμούμε να τους διδάξουμε.

Ρομποτική
 
Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί μια καινοτόμα μαθησιακή μεθοδολογία η οποία συνδυάζει στοιχεία βασικών επιστημών (φυσική, μηχανολογία), νέων τεχνολογιών πληροφορικής (ανάπτυξη λογισμικού, τεχνητή νοημοσύνη) και μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Ένα νέο ρομπότ ειδικά σχεδιασμένο για την προσχολική και νηπιακή ηλικία βοηθάει τα παιδιά να κατανοήσουν τις κινήσεις του με πλήκτρα προγραμματισμού.

Ο BeeBot εκτός από τις βασικές λειτουργίες του μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες διαθεματικές προσεγγισεις γεγονός που προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα παιδιά.

Φωτογραφίες  Οι συνεργάτες μας

Η πεταλούδα | Ελληνοαγγλικό  Βρεφονηπιακό Κέντρο - Νηπιαγωγείο
Τηλ: 2294081402 | Κιν: 6974780928, 6970977037 | Φαξ: 2294081402